poniedziałek, 28 marca 2016

Stosik kwietniowy


Święta, święta i po świętach... Mam nadzieję, że minęły Wam miło, rodzinnie i spokojnie. :-) Przeglądając właśnie ostatnie blogowe wpisy, doszłam do wniosku, że całe wieki nie było w nich mowy o czytelniczych planach. Nadrabiając zatem zaległości, przedstawiam książkowy stos na najbliższy miesiąc. Myślę, że poniższe tytuły dobrze sprawdzą się podczas kwietniowych dni. :-)

„Afgańska perła”- Nadia Hashimi 

Z opisu na okładce: Poruszająca opowieść o dwóch kobietach, Rahimie i Szekibie, które podzielił czas, ale połączyły te same marzenia i ta sama odwaga dająca im siłę do zmierzenia się z ogromnym wyzwaniem – oderwaniem się od własnych korzeni i całkowitej odmianie swojego losu.

Dlaczego czytam: Po lekturze poruszającej książki „Dziewczyna z ogrodu” miałam ochotę przeczytać coś w podobnych klimatach. Cieszę się, że Wydawnictwo Kobiece mi to ułatwiło, udostępniając egzemplarz recenzencki „Afgańskiej perły”. Mam przeczucie, że będzie to interesująca powieść.

„Ktoś taki jak ty”- Sarah Dessen

Z opisu na okładce: Los zafundował Scarlett szybką lekcję dorastania. Jej chłopak zginął w wypadku, a ona dowiedziała się, że jest z nim w ciąży. Niepokorna i szalona szesnastolatka nie ma pojęcia o odpowiedzialności, a co dopiero o byciu matką. To będzie czas ogromnych wyzwań. 

Dlaczego czytam: Pierwszy raz z twórczością Sarah Dessen zetknęłam się za sprawą sympatycznej „Kołysanki”. Mimo że jej kolejna książka wydaje się typowo młodzieżowa (a więc już niekoniecznie dla mnie), to ufam, że styl pisania autorki kolejny raz mnie zachwyci.

„Czarne skrzydła”- Sue Monk Kidd 

Z opisu na okładce: Sarah jest córką sędziego sądu najwyższego Karoliny Południowej. Matka nazywa ją odmienną, ojciec twierdzi, że jest wyjątkowa. Na swoje 11 urodziny dostaje niecodzienny prezent – wyciągniętą z czworaków i obwiązaną lawendowymi wstążkami czarnoskórą Hetty, zwaną Szelmą.

Dlaczego czytam: „Czarne skrzydła” wygrałam w konkursie u Marty z bloga „Wymarzona książka”. Już od dawna chciałam poznać twórczość Sue Monk Kidd, a rewelacyjna powieść „Sekretne życie pszczół” tylko utwierdziła mnie w przekonaniu, że naprawdę warto.

„W krainie kolibrów”- Sofia Caspari 

Z opisu na okładce: Latem 1863 roku Anna i Viktoria zaprzyjaźniają się na statku do Buenos Aires – ówczesnej ziemi obiecanej dla Europejczyków. Młode kobiety dzieli prawie wszystko. Zakochana Viktoria płynie do swego męża, syna bogatego plantatora. Anna jest służącą.

Dlaczego czytam: Tę sagę argentyńską już od dawna miałam na czytelniczej liście, a ostatnio otrzymałam pierwszą część z klubu „Książki kobiecym okiem”. Jestem ciekawa, jak wygląda XIX-wieczna Argentyna i losy przyjaciółek z odmiennych światów w ujęciu Sofii Caspari.
 
„W ogrodzie pamięci”- Joanna Olczak-Ronikier 

Z opisu na okładce: Bohaterami tej „prywatnej” historii z Historią w tle są najbliżsi krewni autorki: babka, rodzeństwo babki, ciotki, wujowie i kuzyni. Zasymilowani Żydzi – polscy inteligenci. Pracowici pozytywiści, którzy za swoje główne zadanie uznali służbę narodowi. Romantyczni szaleńcy, którzy uwierzyli, że można dźwignąć z posad bryłę świata.

Dlaczego czytam: Stali czytelnicy bloga zapewne znają moją słabość do sag rodzinnych. Jeśli jeszcze są pięknie wydane, ciekawie napisane i opatrzone zdjęciami, to już w ogóle rozpływam się w zachwytach. Wie o tym doskonale mój mąż, dlatego podarował mi tę książkę w prezencie. Nie mogę się doczekać, kiedy zacznę ją czytać. :-) 

Czy któraś z przedstawionych książek Was zainteresowała? A może czytaliście je i polecacie (lub odradzacie)? Czekam na Wasze opinie. :-)

34 komentarze:

  1. Powtórzę się, ale czekam na recenzję Czarnych skrzydeł. A sama przeczytałabym Afgańską perłę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sue Monk Kidd mam w planach od dawna, nie czytałam żadnej jej książki, a "Sekretne życie pszczół" niesamowicie mnie kusi. Co do Sarah Dessen - mając naście lat zaczytywałam się w jej książkach, niestety w Polsce wydane były tylko trzy ("Posłuchaj mnie", "Bezsenność we dwoje" i "Zamek i klucz"). Wiem, że teraz pojawiły się dwie nowe, ale trochę obawiam się po nie sięgnąć - było nie było, jestem już nieco starsza i obawiam się rozczarowania. Chociaż jak znam siebie to pewnie sięgnę i po nie, gdy nadarzy się okazja ;)
    Pozdrawiam,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę Sue Monk Kidd - ależ się cieszę, że tak trafiłam z nagrodami! :D
    Miłej lektury! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczególnie ciekawią mnie "Czarne skrzydła", bo mam je w planach :) O innych tytułach też chętnie poczytam, bo może dam się namówić na lekturę? :) "W ogrodzie pamięci" mnie intryguje - nie słyszałam wcześniej o tej książce. Miłej lektury Asiu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również mam w planach "Czarne skrzydła". Muszę w końcu sama poznać tę ksiązkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny stosik. Z przyjemnością na pewno bym usiadła do "Czarnych skrzydeł" Jestem szaleni ciekawa tej pozycji i twórczości autorki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyjemności podczas czytana:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam tylko "W ogrodzie pamięci". Uwielbiam takie pozycje, więc rzecz jasna - książka podobała mi się.

    OdpowiedzUsuń
  9. Właściwie wszystkie pozycje z tego stosiku mnie zainteresowały. Najbardziej czekam na recenzję Czarnych skrzydeł :)

    OdpowiedzUsuń
  10. O, jaki śliczny stosik - nie dość, że kolorowy sam w sobie, to jeszcze pięknie uchwycony na zdjęciu:) Najbardziej ciekawią mnie "Czarne skrzydła". Czytałam "Sekretne życie pszczół" autorki i chociaż wielkiego szału nie było, to jej dalsza twórczość mnie intryguje.
    Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też mam słabość do sag rodzinnych :) Parę tytułów z Twojego stosik już zapisuję na listę :) Co do "Afgańskiej perly" to dla mnie jest fenomenalna. Wspaniała, monumentalna, zajmująca, mogłabym tak wymieniać jednym tchem jeszcze długo. Ciekawe czy Tobie też się tak spodoba (mnie nawet bardziej przypadła do gustu niż "Dziewczyna z ogrodu", która skończyłam wczoraj). Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super plany czytelnicze, mam nadzieję, że uda Ci się wszystko przeczytać. ;)
    Buziaki. :**

    OdpowiedzUsuń
  13. "Afgańską perłę" mam, jeszcze nie czytałam. Sue Monk Kidd od dawna na mojej liście.Ogólnie super stosik:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawie brzmią. Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  15. "czarne skrzydła" bardzo mi się podobały. "Afgańska perła" kisi się na półce;p
    Miłej lektury:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Strasznie ciekawi mnie "W krainie kolibrów"! Mam wielką nadzieję, że już niedługo będę miała okazję po nią sięgnąć! :)


    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/03/misja-ivy.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Z Twojego stosu przeczytałam tylko afgańską perłę, ale szalenie mi się podobała... chyba nawet bardziej niż ,,dziewczyna z ogrodu" :)
    Pozdrawiam serdecznie i czekam na Twoje recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy stosik. Póki co nic z niego nie czytałam ;)
    Pozdrawiam ^^

    OdpowiedzUsuń
  19. Dawno nie zaglądałam na Twojego bloga ale teraz z przyjemnością nadrabiam zaległości. Masz piękne plany czytelnicze - wszystkie książki wydają się być bardzo interesujące. Szczególnie ciekawi mnie ta książka "W Krainie Kolibrów". Okładka jest przepiękna i sama historia wydaje się być ciekawa; aczkolwiek teraz trochę odpoczywam od czytania, chociaż trochę czytam ale to głównie przewodniki podróżnicze ;) Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Zazdroszczę powieści "Ktoś taki jak ty" oraz "Czarne skrzydła" ponieważ mnie właśnie te pozycje intrygują ^^
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie czytałam żadnej książki z Twojego stosiku, ale bardzo chętnie podebrałabym "Carne skrzydła" Sue Monk Kidd ;)
    Pozdrawiam serdecznie.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Czuję, że ja również sięgnę po "W ogrodzie pamięci", uwielbiam kiedy literatura dotyka przełomu romantyzmu z pozytywizmem, to zderzenie dwóch światów, a jeśli opowieść oparta jest na realnych wydarzeniach to tym bardziej zapowiada się wyśmienita lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Hmm mnie się podoba - ktoś taki jak ty. Ciekawa jestem jej...

    OdpowiedzUsuń
  24. Jestem ogromnie ciekawa serii autorstwa Sofii Caspari więc to jej tytuł najbardziej przykuł moją uwagę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Czytałam w krainie kolibrów. Nie będę się rozpisywać, bo możliwe, że widziałaś już u mnie recenzję o niej, niemniej polecam ;)
    Pozostałe z chęcią bym przeczytała! ;)
    Pozdrawiam Cię!

    OdpowiedzUsuń
  26. Czytałam "Czarne skrzydła" i mi książka bardzo się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Czytałam tylko "Afgańską perłę". Bardzo mi się podobała!

    OdpowiedzUsuń
  28. Wspaniały stosik :). Też trafiła w moje ręce książka "Ktoś taki jak ty". Jestem już po lekturze i muszę przyznać, że książka bardzo mi się podobała. Teraz muszę jeszcze dorwać "Pozytywkę" :).
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *"Kołysankę" miało być, a nie "Pozytywkę" ;)

      Usuń
  29. O same świetne książki. Czytałam "Czarne skrzydła" świetna książka. :)
    Miłego czytania. :D
    Books World

    OdpowiedzUsuń
  30. Moje święta były przede wszystkim rodzinne, nawet książki poszły odrobinę na bok ;) Niestety zdecydowanie za szybko minęły i trudno było wrócić do rzeczywistości. ;) "Afgańską perłę" też chcę przeczytać, mam ją już nawet na półce ;) ale jeśli podobała Ci się i poruszyła Cię "Dziewczyna z ogrodu" to po prostu musisz przeczytać "Tysiąc wspaniałych słoń" Hosseiniego, to jedna z moich ukochanych powieści, nie ma opcji, żeby Ci się nie spodobała Asiu! :) "Czarne skrzydła" również powinny Cię oczarować i poruszyć, czekam na Twoją recenzję. Pozostałych książek nie czytałam, ale życzę Ci udanej lektury Kochana, dużo wolnego czasu i słońca, za którym tak tęskniłyśmy tej zimy... ;). Oczywiście czekam na każdą recenzję, której z pewnością przyświecać będą piękne zdjęcia :). Buziaki <3.

    OdpowiedzUsuń
  31. Napoczęłam Czarne skrzydła chyba w zeszłym roku i nadal ich nie mogę skończyć. Dla mnie to jakaś istna masakra. Jeszcze kiedyś dam tej książce szansę, ale nie liczę na to, że uda nam się nawiązać jakieś lepsze relacje ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Zacny stosik. Największą chęć mam na ,, Czarne skrzydła" :)

    OdpowiedzUsuń