środa, 28 marca 2018

Stosik kwietniowy


W kwietniu zabieram się za same wiosenne książki: trzy nowości, pierwszą część znanej polskiej sagi i zbiór felietonów Reginy Brett. Nawet nie wiem, od której zacząć. Czytaliście coś i możecie polecić? :-) 

„Zaplątana miłość. Stacja Jagodno” – Karolina Wilczyńska 

Opis: Tamara – 40-letnia rozwódka i specjalistka od PR-u dostaje polecenie zorganizowania kampanii wyborczej kandydatowi na wójta gminy Jagodno. Podczas spotkania przedwyborczego jeden z oponentów zarzuca Tamarze, że promuje politykę prospołeczną, a sama zaniedbuje rodzinę. Czy tak rzeczywiście jest? Jak córka Tamary, Marysia, poradzi sobie w nowej szkole? Czy nowy partner Tamary okaże się tym jedynym? Kim jest tajemnicza babcia Róża? 

Dlaczego czytam: Ta książka przewijała mi się przed oczami od dawna, więc kiedy dostałam ją na tegoroczne Walentynki, bardzo się ucieszyłam. Jeśli okaże się tak fascynująca jak myślę, czeka mnie aż 6 tomów przygód bohaterów z Jagodna :-) 

„Bóg nigdy nie mruga” – Regina Brett 

Opis: Pięćdziesiąt lekcji, w których autorka przeplata własne przeżycia z doświadczeniami ludzi spotkanych na swojej krętej drodze, przywołuje ważne postaci, znaczące książki i filmy, inspirujące modlitwy i wypisy z lektur, przypomina o sile psalmów i prostych sentencji. Felietony Reginy Brett docenili i pokochali czytelnicy na całym świecie. Przyklejano je na lodówkach, rozsyłano w e-mailach do bliskich. Tematy lekcji, których udzieliło autorce życie, cytowano na tysiącach blogów. 

Dlaczego czytam: Podobnie jak „Zaplątaną miłość”, i tę książkę dostałam na Walentynki. O Brett słyszałam od lat same dobre rzeczy. Podobno w swoich felietonach uczy, jak żyć i skupiać się na tym, co najważniejsze. Ciekawe, czy jej nauki mnie przekonają, ale jestem niemal pewna, że tak. 

„Patrioci” – Sana Krasikov 

Opis: W latach 30. XX w. młoda Amerykanka Florence opuszcza Brooklyn dla – jak jej się wydaje – ciepłej posady w Moskwie, obietnicy miłości i niezależności. Po przyjeździe do ZSRR szybko wpada w pułapkę systemu, z której nie ma ucieczki. Po latach jej syn Julian emigruje do Stanów Zjednoczonych, ale jego praca w przemyśle naftowym łączy się z częstymi wizytami w Moskwie. Kiedy odtajnione zostają akta KGB dotyczące jego matki, Julian postanawia zgłębić rodzinną historię, a przy okazji nakłonić swego syna Lenny’ego do powrotu do domu.

Dlaczego czytam: Ta monumentalna powieść jest obecnie tak reklamowana jak swego czasu „Niksy” lub „Małe życie”. Tej pierwszej nie miałam okazji przeczytać, a na PR drugiej się nabrałam, co poskutkowało gorzkim rozczarowaniem. Zobaczymy, jak będzie tym razem. 

„Diabeł ubiera się u Prady” – Lauren Weisberger 

Opis: Andrea Sachs, dziewczyna z małego miasteczka, poszukuje w Nowym Jorku pracy w branży dziennikarskiej. Nieoczekiwanie zdobywa posadę asystentki wpływowej redaktor naczelnej jednego z najbardziej prestiżowych pism zajmujących się modą. Szybko przekonuje się, że jej przełożona to klasyczny szef z piekła rodem. Andrea żyje w straszliwym stresie, wiedząc, że jeśli przetrwa rok, zostanie zaprotegowana do pracy w dowolnie wybranej gazecie. 

Dlaczego czytam: Nowe wydania powieści Lauren Weisberger tak kusiły mnie okładkami, że od razu zamówiłam dwie. „Grę singli” wspominam bardzo źle, ale może osławiony debiut „Diabeł ubiera się u Prady” sprawi, że pisarka zrehabilituje się w moich oczach :-)

„Alice i Oliver” – Charles Bock 

Opis: Alice ma w sobie moc: jest pełna pasji, niezależna, bystra i śliczna. Przyciąga uwagę wszędzie, gdzie tylko się pojawi, nawet w gwarnym Nowym Jorku lat 90. – i jest tym zachwycona. Żyje bardzo intensywnie, tym trudniej uwierzyć, kiedy poznaje lekarską diagnozę swego stanu... Tak pełna energii osoba nie może przecież po prostu zniknąć. Razem z ukochanym Oliverem zaczyna walczyć z chorobą, stawiając czoła meandrom systemu opieki zdrowotnej, intencjom bliskich i stresowi. 

Dlaczego czytam: Uwielbiam wzruszające historie, a na taką „Alice i Oliver” się zapowiadała. Niestety, po przeczytaniu pierwszych stron, mocno zastanawiam się, czy uda mi się dobrnąć do końca. Dam jej jednak jeszcze szansę i dopiero potem napiszę pełną recenzję.  
 
 

16 komentarzy:

  1. Miałam już podejście do twórczości Brett, ale zupełnie nieudane. W zamian polecam Jamie Cat Callan ;).

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny ten Twój stosik ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niektóre tytuły sama chętnie przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurczę, już chciałam pisać, że mam ogromną ochotę na "Alice i Oliviera", a później zobaczyłam Twój dopisek o trudnościach z jej czytaniem i hm, sama już nie wiem :/


    Pozdrawiam ciepło,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam żadnej z powyższych, ale z chęcią wpadnę poczytać recenzje o nich. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam tylko Stację Jagodno, którą polecam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety żadnej z tych książek nie czytałam, ale tobie życzę przyjemnych lektur :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Idealny, cudowny stosik. Uwielbiam takie książki... Przeczytalam z tego Diabeł ubiera się u Prady oraz Patrioci i muszę przyznać, że to naprawdę dobre książki.

    Dodaję bloga do obserwowanych.

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/04/historia-zych-uczynkow-katarzyna.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Same piękności:) nic tyko czytać i czytać... a ja będę czekać na recenzje...

    OdpowiedzUsuń
  10. Boski stosik! ,,Patrioci" najbardziej mnie interesują ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Własnie jestem w trakcie lektury Patriotów.

    OdpowiedzUsuń
  12. WOW Rewelacja! Niestety ja ostatnio zaniedbałam większość zakupów, wyzwań i konkursów ponieważ byłam zajęta uruchamianiem akcji BOOKIECIARNIA.
    Zapraszam do mnie na relacje :-)
    http://epilog-zaczytana-joana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak różne są gusty czytelnicze świadczy książka " Małe życie " Jedni tę książkę ubóstwiają, inni nie mogli przez nią przebrnąć , dla innych jest arcydziełem

    OdpowiedzUsuń
  14. ,,Cudowny stosik"! ,,Patrioci" to mój typ!

    OdpowiedzUsuń